راه اندازی تالار پذیرایی در سال 1401

بلاگ
بدون دیدگاه

راه اندازی تالار پذیرایی در سال 1401

اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستید و در مورد راه اندازی تالار پذیرایی فکر کرده باشید ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه باید مدیریت تالار پذیرایی را انجام داد؟ میزان سرمایه ای که باید در نظر بگیرید و میزان سودی که دریافت می کنید چقدر است؟ و بسیاری سوال دیگر، ما در این مقاله به تمامی سوالات شما در زمینه راه اندازی تالار پذیرایی پاسخ خواهیم داد.

شرکت استیل ارمیا سابقه فعالیت ۱۵ ساله در کارنامه دارد که همواره با تولید ملزومات و تجهیزات آشپزخانه توانسته رضایت صدها مشتری را نیز جلب نماید. ارائه خدمات پس از فروش و قیمت مقرون به صرفه برای تمامی مشتریان که ساکن شهرهای مختلف کشور هستند، کمک می‌کند بتوان از دغدغه های مختلف رها شد و شاهد خدمات پس از فروش قابل اطمینان نیز بود.

سرمایه گذاری در راه اندازی تالار پذیرایی

امروزه یکی از دغدغه های اصلی افراد این است که برای مراسمات خود محلی را انتخاب کنند که بتوانند یک مراسم آبرومندانه را برپا کنند، به عنوان مثال یکی از مهم ترین این مراسمات جشن عروسی است. امروزه با توجه به این که فضای منازل کوچک است تمام افراد ترجیح می دهند مراسمات عروسی و حتی عزای خود را در تالار پذیرایی بر پا کنند. به همین دلیل ما در این مقاله مطالبی را جمع آوری کردیم تا به شما کمک کنیم که آیا راه اندازی تالار پذیرایی برای شما سود قابل توجهی خواهد داشت یا خیر.

همان طور که گفته شد امروزه تقریبا تمام مردم مراسمات خود را در تالارهای پذیرایی اجرا می کنند و دیگر مانند گذشته کسی مراسمات را در منزل بر پا نمی کند. این موضوع باعث شده تا بازار کار صاحبان تالار پذیرایی رونق بگیرد، البته باید توجه داشته باشید که این روزها به دلیل وضعیت اقتصادی مردم و پایین امدن امار ازدواج و همچنین کاهش سطح درامدی خانواده ها بازار این مشاغل کساد شده است.

البته این نکته نیز مهم است که این روزها تنها مراسمات عروسی در تالارها برگزار نمی شود و مراسماتی همچون سمینارها، همایش ها، پذیرایی ارگان های دولتی، مجالس ترحیم و غیره نیز در تالارهای پذیرایی برگزار می شود. بنابراین می توان گفت در این کسب و کار احتمال کمی وجود دارد که با شکست رو به رو شوید.

 

 

مراحل راه اندازی تالار پذیرایی

برنامه ریزی برای کسب و کار

شما برای هر کسب و کاری باید برنامه های مشخص و طرح تجاری داشته باشد تا بتوانید در کار خود موفق شوید. داشتن طرح تجاری موجب می شود تا بتوانید ویژگی های کسب و کار خود را بهتر بشناسید. برای مثال قبل از انجام هر کاری باید به این موضوع فکر کنید که هزینه های راه اندازی تالار پذیرایی چقدر است یا در آمد تالار پذیرایی از کجاست و سوالاتی از این قبیل که به شما کمک می کند تا موانع کاری خود را بهتر بشناسید.

شریک کاری پیدا کنید

کسب و کار شراکتی دارای ساختارهای مختلف است که عبارت اند از مالکیت انحصاری یا محدود، مشارکت و شرکت با مسئولیت محدود.

به راه انداختن یک کار شراکتی با مسئولیت محدود به نوعی از شما و کسب و کارتان محافظت می کند. شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی است که برای این که بتوانید آن را تشکیل دهید و ثبت کنید حداقل به دو شریک نیاز دارید و مسئولیت هر کدام از این شرکا به میزان سرمایه آن ها است.

این به این معناست که اگر در مواقعی تالار پذیرایی شما به هر دلیلی جریمه شود و دارایی تالار برای پرداخت آن کافی نباشد، هر کدام از شرکا باید به میزان سرمایه خود جریمه را پرداخت کنند.

ثبت نام برای مالیات

امروزه تمام اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالی ملزم به تهیه و ارسال اظهار نامه هستند. تمامی مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس نظر سازمان امور مالیاتی به صورت اینترنتی می باشد و دیگر نیازی به حضور فیزیکی در سازمان نیست.

مراحل انجام ثبت نام مالیاتی به این صورت است: پیش ثبت نام مالیاتی، صحت سنجی اطلاعات، ارسال اطلاعات کاربری، ثبت نام اینترنتی و اعتبار سنجی ستادی و میدانی اطلاعات.

خرید نرم افزار حسابداری تالار پذیرایی

برای درک بهتر عملکرد مالی کسب و کار خود بهتر است منابع درآمد و مخارج را ثبت کنید. برای این کار بهتر است حساب های دقیق خود را با کمک نرم افزار حسابداری نگه دارید و در این صورت محاسبات مالیاتی سالانه شما ساده تر خواهد بود.

با استفاده از نرم افزاهای حسابداری به راحتی می توانید محصولات مختلف را دسته بندی کنید و قیمت های هریک را مشخص کنید. همچنین می توانید مشتریان را گروه بندی کنید و به راحتی اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت کنید و در صورت  نیاز ویرایش و یا حذف کنید.

با کمک این نرم افزارها می توانید به صورت همزمان در مدت  زمان کوتاهی برای چندین مشتری فاکتور بزنید و تمامی هزینه های مربوطه را به فاکتور مورد نظر اضافه کنید.

دریافت مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم دریافت نکردن مجوزه ممکن است در آینده منجر به جریمه های سنگین برای تالار شود و یا حتی ممکن است مجبور باشید تالار را تعطیل کنید. بنابراین در همان ابتدای کار به دنبال دریافت مجوزهای لازم باشید.

تشکیل پرونده بیمه برای تالار پذیرایی

برای راه اندازی تالار پذیرایی علاوه بر دریافت مجوز به بیمه هم نیاز خواهید داشت. یکی از مهم ترین اقداماتی که باید برای راه اندازی تالار انجام دهید این است کارهای مربوط به امور بیمه ای را انجام دهید و برای تالار پرونده بیمه تشکیل دهید و اولین مرحله برای گرفتن بیمه گرفتن کد کارگاهی است و پس از آن می توانید لیست کارکنان خود را برای بیمه رد کنید.

تمهیدات لازم برای شروع راه اندازی تالار پذیرایی

اولین مسئله ای که باید آن را در نظر بگیرید این است که بنای تالار را مشخص کنید. برای شروع و راه اندازی این کسب و کار دو حالت وجود دارد؛ اول این که شما مکان مورد نظر برای بنای تالار را دارید و صاحب آن هستید و یاز به باز سازی هایی دارید تا تالار تاسیس شود، دومین حالت این است که شما قصد دارید در این کار سرمایه گذاری کنید اما نمی توانید بنای تالار را خریداری کنید که در این صورت می توانید بنای آن را اجاره کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که حتی اگر سرمایه کافی برای خرید بنا را دارید این کار را انجام ندهید زیرا میزان سرمایه ای که برای خرید بنا صرف می شود بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است در ابتدا یک بنا برای برای تالار پذیرایی خود اجاره کنید.

پس از این که مکان مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را اجاره کردید حال نوبت به پیاده سازی پروژه است که این پیاده سازی آن نیز دو حالت دارد؛ اول این که شما مکان مورد نظر را تنها برای تالار و برگزاری مراسمات در نظر بگیرید و حالت دوم این است که بخشی از فضای تالار خود را به رستوران اختصاص دهید. که بهترین روش حالت دوم است.

آیا سود رستوران به دردسرهای مدیریت و مشکلات آن می ارزد؟

در نظر گرفتن بخشی ار فضای مورد نظر برای رستوران از جهات زیادی برای شما سودمند است، زیرا حتی زمانی که تالار در فصل های خاصی کم کار است رستوران می تواند منبع درآمد شما باشد. می توان گفت وجود رستوران در واقع می تواند تبلیغی برای تالار شما باشد. به عنوان مثال ممکن است مشتری به رستوران شما مراجعه کند و با دیدن کیفیت بالای غذای شما تالار شما را برای اجرای مراسمات خود انتخاب کند.

سرمایه‌ای که برای تالار در نظر گرفته می شود در چه بخش هایی صرف می شود؟

بخش زیادی از این سرمایه باید برای خرید تجهیزات آشپزخانه مانند فرها، کباب پز، تهویه و غیره صرف شود، بخش دیگری را باید برای خرید ظروف پذیرایی در نظر بگیرید.

همچنین بخش های دیگر سرمایه را باید برای خرید وسایلی همچون میز و صندلی و مبله کردن تالار، جایگاه عروس و داماد، پرده ها و غیره در نظر گرفت به علاوه باید بیمه کارکنان و حقوق آن ها را پرداخت کنید. اگر در کنار تالار بخواهید رستوران را نیز داشته باشید باید سرمایه ای جداگانه برای رستوران در نظر بگیرید.

مبلغی که شما برای خرید مواد اولیه نیاز دارید مبلغ زیادی نیست زیرا نحوه کار تالار به این شکل است که شما پیش پرداخت را از مشتری دریافت می کنید و همان را می توانید برای خرید لوازم اولیه در نظر بگیرید. در نهایت باقی مخارج  و حقوق کارکنان نزد مشتری است و با پرداخت آن شما می توانید مابقی هزینه ها را پرداخت کنید اما در هر صورت برای شروع کار باید مقداری سرمایه اولیه نیاز دارید.

این نکته نیز قابل توجه است که شما لازم نیست تمام مواد اولیه خود را به صورت نقدی خریداری کنید و می توانید وسایل مورد نیاز را به صورت یک هفته ای از خریداران بخرید.

 

 

مدیریت تبلیغات در کار تالار پذیرایی چگونه است؟

اولین چیزی که برای شما به عنوان یک تبلیغ محسوب می شود، کیفیت کار شما است. در واقع یک صاحب تالار باید مهمانان خود را به چشم مشتری ببیند و پس از اتمام مراسمات منتظر مشتریان بیشتری باشد.

در مرحله بعد شما باید برای تبلیغات خود یک بازار یاب حرفه ای داشته باشید تا بتواند به ارگان ها و سازمان ها مراجعه کند و آن را به مشتری ثابت تبدیل کند تا تمامی مراسمات و همایش های خود را در تالار شما برگزار کنند. همچنین مکان هایی مانند آرایشگاه های زنانه محل خوبی برای تبلیغات هستند زیرا خانم ها بیشتر از آقایان به مراسمات و انتخاب تالار مناسب اهمیت می دهند.

شما می توانید از روش های مختلف اقدام به تبلیغات کنید، به عنوان مثال می توانید تبلیغات تلویزیونی، تراکتی، بیلبوری و غیره را داشته باشید که موجب جذب مشتری می شود. یکی دیگر از بهترین روش ها برای تبلیغات استفاده از فضای مجازی است، زیرا امروزه اکثر افراد وقت زیادی را صرف فضای مجازی می کنند بنابراین این روش می تواند برای جذب مشتری کاربردی باشد.

نسبت هزینه و درآمد در راه اندازی تالار پذیرایی

مطمئن باشید اگر هر هزینه ای که برای تالار خود صرف می کنید به شما بر می گردد و شما ضرر نخواهید کرد، شما می توانید برای جذب بیشتری مشتری خدمات دیگری را نیز به مشتریان ارائه دهید. برای مثال اگر تالار شما فضای باز دارد شما می توانید  در آن فضا درخت کاری کنید و یک کالسکه و یا تاب را در آن جا قرار دهید تا یک فضای مناسب برای عکاسی و همچنین بازی بچه ها باشد.

یکی دیگر از خدمات اضافی که می توانید برای تالار در نظر بگیرید، اضافه کردن یک پارکینگ است و این موضوع باعث می شود تا مشتریان زیادی به سمت تالار شما جذب شوند. در مجموع شما باید سعی کنید بیشتر از آن چیزی مشتری انتظار دارد به اون خدمات ارائه دهید و این موضوعات موجب می شود تا علاوه بر این که هزینه ی اصلی شما بر میگردد سود زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

سود راه اندازی تالار چقدر است؟

میزان سود با توجه به شرایط مختلف متفاوت است برای مثال میزان سود شما با توجه به قیمت گذاری ها و مکان تالار متغیر می باشد. شما با داشتن یک مدیریت اصولی و صحیح می توانید مشتریان زیادی جذب کنید و سود بالایی کسب کنید.

چگونه باید برای راه اندازی تالار پذیرایی جواز کسب دریافت کنیم؟

مراحل دریافت جواز کسب  به این صورت است که ابتدا باید از دفاتر پستی منطقه مربوطه کد پستی ده رقمی دریافت کنید و سپس شماره تلفنی را اعلام کنید که به نام متقاضی ثبت شده باشد و در تمم مراحل از همان شماره تلفن استفاده کنید.

در مرحله ی بعد باید در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت نام کرده و همچنین در سایت ایرانیان اصناف نیز ثبت نام کنید و یک کد رهگیری دریافت کنید. در ادامه باید در سایتی به نام سایت سازمان امور مالیاتی کشور ثبت ناک کنید و ضریب سطح 45 درصد را دریافت کنید.

پس از آن باید گواهینامه آموزشی احکام و تجارب و کسب و کار را دریافت کنید و سپس سند مالکیت عین و منفعت یا اجاره نامه، صلح نامه و قرارداد های رسمی و عادی را ارائه دهید. همچنین مدارکی مانند  اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی کارت پایان خدمت، گواهی اشتغال به تحصیت و سایر مدارک لازم را باید به مراجع مربوطه تحویل دهید.

از جمله مدارک دیگر که برای جواز کسب لازم است می توان به مدرک تحصیلی، 6 قطعه عکس، عکس از واحد صنفی، پایان کار تجاری، اداری و یا کارگاهی، حسب های شهرداری و دارائی و اداره بیمه، جواب استعلام عدم سو پیشینه، نتیجه استعلام صلاحیت اداره اماکن، جواب استعلام بهداشت محیط، اصل و تصویر فیش عوراض نوسازی، اصل و کپی فیش آب و برق و گاز، نقشه معماری، اصل و کپی جوا ساخت و سایر مدارک لازم اشاره کرد.

مقررات وزارت بهداشت محیط برای راه اندازی تالار پذیرایی چیست؟

تالارهای پذیرایی باید دارای سالن های با حداقل 1000 متر مربع ساختمان تجاری بوده و حداکثر سه طبقه باشد و همچنین باید فضاهای که برای خانم ها و آقایان در نظر گرفته شده است است، جداگانه باشد.

حداقل فضایی که برای سالن باید در نظر گرفته شود 250 متر خالص می باشد. در تالارهای پذیرایی باید یک بخش مخصوص را برای شست وشوی ظروف و انبار ظروف در نظر بگیرید. درب هایی که برای آشپرخانه ها قرار داده می شود باید به صورت باد بزنی باشد.

آبی که برای تالارهای پذیرایی استفاده می شود باید از سمت وزرات بهداشت تایید  شده باشد. در تالارهای پذیرایی باید یک قسمت را برای سرو شیرینی و غذا در نظر بگیرید و همچنین سالن های بانوان دارای اتاق رختکن باشد.

برای دیوارهای آشپزخانه ها، انبار مواد غذایی، سرویس بهداشتی باید برای پوشش آن ها از کاشی و سرامیک تا سقف استفاده شده باشد و همچنین کاشی و سرامیک های به کار برده شد باید رنگ روشن باشد. باید تمامی درها و دیوارها و پنجره ها را بپوشانید تا از ورود هر گونه حشرات جلوگیری شود.

ارتفاع دیوارهای تالار باید حداقل 4 متر باشد، سیستم هایی که برای جمع آوری و دفع زباله در نظر گفته شده باید با آیین نامه مقررات سازمان بهداشت محیط مطابقت داشته باشد. سالن ها و محیط های غذا خوری باید کاملا سر پوشیده باشد و مجهز به سیستم تهویه مناسب باشد.

نماز خانه جداگانه برای مردان و زنان در نظر گرفته شود. برای راحتی و آسایش هر چه بیشتر مهمان باید یک قسمت از تالار را برای پارکینگ اختصاص دهید. همچینن سرویس بهداشتی های جداگانه برای آقایان و خانم ها در نظر بگیرید و برای تعداد آن ها باید به این صورت باشد که به ازای هر 25 صندلی یک توالت و روشویی در نظر گرفته شود.

باید در تمام مسیرهای تالار پذیرایی محل هایی را برای فرار قرار دهید تا در صورت بروز هر گونه حادثه مانند آتش سوزی مهمانان به راحتی بتوانند خارج شوند. در این مسیرها حتما از نور پردازی مناسب استفاده کنید.

نیروهای انسانی در تالار پذیرایی چگونه به کار گرفته  می شوند؟

معمولا افرادی که در تالارهای پذیرایی مشغول به کار هستند به صورت روز مزد فعالیت می کنند و دلیل این امر این است که کار تالارها به صورت همیشگی نیست و تنها در فصل های خاصی از سال کار آن رونق دارد. استخدام نیروها به این صورت است که شما باید افراد مشخصی توافق می کنید که در زمانی که مراسمات در تالارها برگزار می شود در تالار حضور داشته باشند.

برای در نظر گرفتن تعداد کارکنان باید برای هر 80 نفر مهمان یک سالن کار و یک آشپز استخدام کرد، اما برای رستوران اگر به صورت دائم فعالیت می کنید باید سه نفر نیروی آشپزخانه و سه نفر نیروی سالن را به صورت ثابت استخدام کنید.

برای گرفتن مجوز تالار پذیرایی چقدر زمان لازم است؟

برای راه اندازی تالار پذیرایی شما باید با ارگان در ارتباط باشید، این ارگان ها عبارت اند از اتحادیه تالار داران، وزارت بهداشت، اماکن و شهرداری. تمامی این ارگان ها شرایط خاصی دارند که تالار داران موظف به رعایت آن شروط هستند.

برای دریافت مجوز از این سازمان ها زمان زیادی طی نمی شود و در کل حدود یک تا سه ماه می توانید مجوزهای مورد نظر را دریافت کنید.

چند توصیه مهم برای صاحبان تالار پذیرایی

اولین نکته ای که برای راه اندازی تالار باید مدنظر داشته باشید، انتخاب مکان درست برای تاسیس آن است زیرا موقعیت مکانی تالار ارتباط مستقیمی با تعداد مشتریان و قیمت گذاری شما دارد.

دومین نکته مهم این است که باید همیشه نوسانات بازار را در نظر بگیرید و آن  را فراموش نکنید. حتا این موضوع را در زمان عقد قرارداد با مشتریان ذکر کنید که در صورت تغییر قیمت های بازار و بالا رفتن قیمت ها هزینه ی رزرو تالار بالا می رود، با رعایت این نکته دیگر نگران ضررهای احتمالی نیستید.

به یاد داشته باشید که یک مدیر تالار باید در تمامی زمینه های تالار مانند آشپزخانه اطلاعاتی داشته باشد، در این صورت به راحتی می تواند تالار را مدیریت کند و نیازهای مشتریان را رفع کنید.

و نکته ی اخر که باید در نظر داشته باشید این است که سرو غذا به صورت دیس پرسی به صرفه تر خواهد بود زیرا دور ریز کمتر خواهید داشت و از وسایل کمتری برای تزئینات استفاده می شود.

آیا می توان بدون سرمایه اولیه وارد کار شد؟

راه اندازی تالار پذیرایی از آن دسته مشاغلی است که در صورتی که مبالغ گفته شده و هزینه ها را نداشته باشید باز هم می توانید شروع به کار کنید زیرا بسیاری از تالارهایی که متعلق به سازمان و ارگان دولتی خاصی هستند و یا حتی برخی از تالارهای خصوصی مدیریت تالار را به مناقصه می گذراند و به این صورت افرادی که تجربه کافی دارند می توانند در این مناقصه شرکت کنند و تالار را به صورت اجاره ای در اختیار بگیرند.

این روش برای فردی که تجربه کافی داشته باشد و حرفه ای باشد می تواند بسیار سودمند باشد. در صورتی که کسب و کار شما رونق بگیرد شما برای پرداخت اجاره بها مشکلی نخواهید داشت و تنها بخش کمی از درآمد شما به عنوان اجاره پرداخت می شود.

این روش مزیت های زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال با این کار دیگر نیازی به گرفتن مجوز نیست و مجوزهای لازم از قبل کسب شده است بنابراین  شما هزینه ها و دردسرهای آن را نخواهید داشت.

همچنین نیازی به تغییر دکوراسیون و هزینه های آن ندارید، اگر تالار پذیرایی شما متعلق به یک ارگان دولتی باشد دیگر نیازی به تبلیغات و هزینه های آن نیز ندارید زیرا این تالار مشتریان خاص خود را دارد.

سایت استیل ارمیا را می‌توان به عنوان یک بستر آنلاین و با صرفه در نظر گرفت که تمامی مشخصات محصولات ارائه شده اند علاوه بر آن که کارشناسان فروش نیز می توانند برای مشاوره تخصصی افراد را راهنمایی کنند، ضمن آنکه خدمات پس از فروش و گارانتی برای تمام افراد فراهم است بی جهت نیست که رضایت مشتریان همواره جلب میشود.

 

 

برچسب ها : , , ,

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب اخیر

فهرست