راه اندازی فست فود در سال 1401

بلاگ
بدون دیدگاه

راه اندازی فست فود در سال 1401

این روزها داشتن یک فست فود به عنوان یک شغل پر در آمد شناسایی شده است، برای راه اندازی فست فود مانند هر شغل دیگری باید با موارد مهم در این صنعت آشنایی داشته باشید تا بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید.

صنعت فست فود دارای طرفداران زیادی می باشد زیرا در زمان کم می تواند غذایی با قیمت مناسب و خوش طعم را در اختیار مشتریان قرار دهد. غذاهای موجود در فست فود را می توانید به صورت بسته بندی شده همراه خود ببرید و هم می توانید در آن محل صرف کنید.

شرکت استیل ارمیا سابقه فعالیت ۱۵ ساله در کارنامه دارد که همواره با تولید ملزومات و لوازم فست فود توانسته رضایت صدها مشتری را نیز جلب نماید. ارائه خدمات پس از فروش و قیمت مقرون به صرفه برای تمامی مشتریان که ساکن شهرهای مختلف کشور هستند، کمک می‌کند بتوان از دغدغه های مختلف رها شد و شاهد خدمات پس از فروش قابل اطمینان نیز بود.

 

 

راه اندازی فست فود در سال 1401 برای چه کسانی مناسب است؟

این شغل برای افرادی مناسب است که به کارهای آشپزی علاقه بسیاری دارند، به هر حال اگر بخواهید هر کسب و کاری را راه اندازی کنید علاقه و انگیزه حرف اول را می زند.

همچنین باید ساعت کاری این شغل را مد نظر داشته باشید زیرا همان طور که می دانید این حرفه دارای ساعت کاری خاص بوده و ممکن شما مجبور باشید کل روز را در فست فودی بگذرانید و حتی روزهای تعطیل نیز کار کنید.

البته توجه داشته باشید این شغل در ایام تعطیل مشتریان بیشتری خواهد داشت، بنابراین اگر به فکر راه اندازی یک فست فود هستید باید ساعات کاری آن را در نظر داشته باشید.

بازار هدف فست فود چه کسانی هستند؟

فست فود از آن دسته کسب و کارهایی است که از نظر بازار هدف هیچ گونه محدودیتی نداشته و از کودک تا بزرگسال و انواع مشاغل طرفدار آن هستند و می توان گفت تقریبا اکثر افراد به غذای های فست فود علاقه زیادی دارند.

به طور کلی می توان گفت بازار هدف این حرفه کسانی هستند که وقت کافی برای پخت و پز و آشپزی را ندارند و یا دانشجویان و جوانان کم درآمد از هدف های این کسب و کار هستند.

پتانسیل رشد و پیشرفت

از آن جایی که فست فود مشتریان زیادی دارد بنابراین فرصت رشد و پیشرفت بیشتری هم دارد و شما تنها با داشتن یک منوی جذاب و قیمت های مناسب می توانید مشتریان زیادی را به خود جذب کنید و در نهایت کسب و کار خود را توسعه دهید.

به عنوان مثال شما می توانید برای توسعه و گسترش کسب و کار خود به یک مکان بزرگ تر نقل مکان کرده و با سودهی بیشتر شعبه های دیگر را نیز راه اندازی کنید و یا این که می توانید با افزایش غذاهای خود مشتریان را جذب کنید.

بازار رقابتی

کسانی که قصد دارند فست فود راه اندازی کنند قطعا نگران بازار رقابت هستند و ممکن است فکر کنند این روزها با افزایش فست فودی ها آن ها دیگر قادر نیستند که کسب و کار موفقی داشته باشند اما این باور غلط بوده زیرا این صنعت دارای طرفداران زیادی است و شما با داشتن بهترین کیفیت می توانید موفق شوید و مشتریان زیادی داشته باشید.

چالش های احتمالی

 تاسیس فست فود نسبت به سایر مشاغل ریسک کمتری به دنبال دارد و مهم ترین دلیل آن این است که طرفداران زیادی دارد همچنین غذاهای فست فود قیمت مناسبی داشته و بسیار خوش طعم هستند بنابراین همیشه مشتریان خاص خود را دارند.

یکی از چالش هایی که برای فست فودی وجود دارد نواقص مکان است که ممکن است از نظر قانونی و بهداشتی مشکلاتی را به وجود آورد به عنوان مثال ممکن است شما یک مکان شلوغ را برای فست فودی خود در نظر بگیرید اما این مکان مورد تایید بهداشت نباشد و مجبور باشید مکان خود را تغییر دهید.

برای راه اندازی فست فود در سال 1401 داشتن برخی مهارت ها و تجربه ها می تواند به شما کمک کند که یک کسب و کار موفق داشته باشید. اولین قدم برای موفق شدن کسب و کارتان قطعا مهارت در زمینه آشپزی و پخت و پز می باشد.

اگر رستوران متعلق به خودتان است و می خواهید یک منوی شخصی داشته باشید مهارت آشپزی شما بسیار مهم است. داشتن منوی شخصی در مقایسه با گرفتن نمایندگی برای برندهای دیگر موضوعی است که کمک می کند شما هزینه های کمتری را متحمل شوید.

با داشتن یک فست فودی شما باید مهارت کافی برای مدیریت و کاهش هزینه ها و همچنین ارائه غذا با بهترین کیفیت را داشته باشید. بنابراین به طور کلی شما باید بتوانید در حالی که خدماتی را در کوتاه ترین زمان ممکن به مشتری ارائه می دهید خدماتتان بهترین کیفیت را داشته باشد.

داشتن خلاقیت در تمام زمینه ها می تواند موجب جذب مشتری برای فست فود شود. برخی اوقات نکات بسیار ساده ای تاثیر زیادی در جذب و رضایت مشتری ها دارد و موجب می شود تا مشتریان ثابت خود را داشته باشید.

پس از این که فست فود خود را راه اندازی کردید باید بتوانید از طریق تبلیغات مشتریان را جذب کنید زیرا تبلیغات مهم ترین راهکار برای جذب مشتری است. شما می توانید با استفاده از بنرهای تبلیغاتی و یا با استفاده از فضای مجازی اقدام به تبلیغ برای کسب و کار خود کنید.

 

برخی از هزینه هایی که باید در نظر داشته باشید

اصلی ترین هزینه برای فست فود مکان آن می باشد، اگر شما بودجه زیادی ندارید می توانید برای شروع یک مکان کوچک را انتخاب کنید تا هزینه های کمتری را پرداخت کنید و پس از مدتی که کسب و کارتان رونق گرفت می توانید آن را گسترش داده و مکان بزرگ تری را انتخاب کنید.

از جمله های هزینه های مهم می توان به هزینه تجهیزات آشپرخانه وسایل لازم برای پخت و پز، یخچال، هزینه های تزئینات، میز و صندلی ها و غیره اشاره کرد. برای این که در خرید این تجهیزات هزینه ی کمتری پرداخت کنید می توانید از وسایل دسته دوم استفاده کنید.

مسئله بعدی مواد اولیه می باشد، شما می توانید برای خرید مواد اولیه نیز به روش های گوناگون در هزینه صرفه جویی کنید البته باید توجه داشته باشید اگر مواد اولیه بی کیفیت را خریداری کنید مشتریان خود را از دست خواهید داد.

شما برای خرید مواد اولیه می توانید به عمده فروشی ها مرجعه کرده زیرا خرید مواد به صورت عمده ارزان تر خواهد بود.

سایت استیل ارمیا را می‌توان به عنوان یک بستر آنلاین و با صرفه در نظر گرفت که تمامی مشخصات محصولات ارائه شده اند علاوه بر آن که کارشناسان فروش نیز می توانند برای مشاوره تخصصی افراد را راهنمایی کنند، ضمن آنکه خدمات پس از فروش و گارانتی برای تمام افراد فراهم است بی جهت نیست که رضایت مشتریان همواره جلب میشود.

 

 

مراحل راه اندازی فست فود در سال 1401

زمانی که شما تصمیم می گیرید یک فست فود تاسیس و راه اندازی کنید برای این که بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید باید با شروع مراحلی پیش بروید.

گام اول : نوشتن طرح کار و برنامه ریزی

یکی از اصلی ترین قدم ها برای موفقیت در کسب و کارتان این است که یک برنامه ریزی دقیق  برای شروع داشته باشید. زمانی که می خواهید یک فست فود را راه اندازی کنید ابتدا پرسش هایی را طرح کنید تا بتوانید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال در ابتدا این پرسش را برای خود ایجاد کنید که می خواهید کار خود را در چه محلی آغاز کنید؟ بازار هدفتان چه کسانی اند؟ آیا مکانی که انتخاب کرده اید در مرکز شهر و در محل پر رفت و آمدی قرار دارد؟ محلی که برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید از نظر بهداشتی مشکلی ندارد؟ چقدر باید برای کسب و کارتان هزینه کنید و سایر موارد دیگر.

در قدم دیگر باید بتوانید برای محل کسب خود یک نام مناسب انتخاب کرده زیرا نام محل کار شما دارای اهمیت زیادی است و شما در صورت پیشرفت می توانید بعد از مدتی برند مخصوص خود را راه اندازی کنید و نامی که انتخاب کرده اید ثبت کنید.

همچنین محل کسب و کار شما بسیار مهم است، این که محل فست فود شما در نزدیکی مراکز خرید و مرکز شهر باشد و یا این که در نزدیکی دانشگاه و مدارس باشد می تواند روی شهرت و موفقیت فست فود شما تاثیر بگذارد.

بنابراین بهتر است بدانید هر محلی را نمی توانید برای فست فود خود انتخاب کنید، اگر محلی که انتخاب کرده اید شرایط فیزیکی مناسب نداشته  و از نظر بهداشتی مناسب نباشد اداره بهداشت آن را تایید نمی کند و مجبور خواهید بود محل جدیدی را انتخاب کنید.

برای مثال مکان مورد نظر باید کاشی کاری شده باشد و دارای سرویس بهداشتی باشد.

از دیگر مواردی که باید از قبل به آن فکر کرده و برای آن برنامه ریزی داشته باشید، منو است. باید یک منوی جذاب و مناسب را انتخاب کنید و سلیقه ی مشتریان را در نظر بگیرید.

از دیگر مواردی باید آن را در نظر بگیرید بازاری است که قرار است مواد اولیه خود را از آن جا تهیه کنید و باید در مورد آن بازار تحقیق کنید.

بنابراین در این مرحله شما باید برای تاسیس فست فود خود تمامی جزئیات را در نظر بگیرید مثلا قرار است در چه محلی شروع به کار کنید، نام فست فود شما چیست، چه وسایل و تجهیزاتی برای کسب و کار خود نیاز دارید، مواد اولیه را باید از چه محلی تامین کنید، مشتریان شما چه کسانی می باشند، هزینه های که باید صرف کنید چقدر است.

گام دوم : طی مراحل قانونی کسب مجوز کار برای تاسیس فست فودی

پس از این که برنامه ریزی خود را انجام دادید باید بتوانید مراحل قانونی آن را طی کنید تا با خیال راحت بتوانید فست فود خود را راه اندازی کنید و موانع قانونی نداشته باشید. برای طی کردن مراحل قانونی باید به اداره ی اصناف مراجعه کرده و راهنمایی دریافت کنید و  به اداره های مورد نظر جهت اخذ مجوزهای لازم مراجعه کنید.

یکی از اداره هایی که شما باید به آن مراجعه کنید اداره ی بهداشت می باشد، زیرا در مورد کسب و کارهایی که با مواد غذایی در ارتباط هستند بسیار سخت گیری می شود. برای راه اندازی و تاسیس فست فود مراحل بهداشتی مختلفی وجود دارد و آزمایش های مختلفی را باید انجام دهید. از جمله این آزمایش ها عدم اعتیاد می باشد.

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم محل کسب و کار شما باید از نظر بهداشتی مشکلی نداشته باشد و مورد تایید اداره ی بهداشت باشد. علاوه بر این مکان مورد نظر شما باید از سمت اداره دارایی نیز تایید شود و تمامی شرایط آن  محل مورد بررسی قرار گیرد.

پس از این که مراحلی که مد نظر اداره اصناف می باشد را طی کردید آموزش هایی برای شما برگزار می شود و شما در این دوره ها اطلاعات مختلفی را برای کسب و کار خود کسب می کنید.

گام سوم : باز کردن یک حساب بانکی تجاری و تهیه دفتر حساب رسی روزانه برای خود

شما برای کسب و کار خود باید یک حساب بانکی جداگانه تهیه کنید زیرا ثبت کردن ورودی و خروجی های کسب و کارتان بسیار مهم است. ثبت کردن جزئیات مالی می تواند روی موفقیت شما تاثیر مستقیم داشته باشد بنابراین سعی کنید تمامی اطلاعات حساب خود را با دقت وارد دفتر حساب رسی کنید.

گام چهارم : اقدام برای بیمه مناسب

همان طور که می دانید برای هر کسب و کاری داشتن بیمه لازم است و تاسیس فست فود نیز نیاز به داشتن بیمه دارد. بنابراین در اولین فرصت باید برای بیمه خود اقدام کنید همچنین باید کارکنان خود را نیز بیمه کنید و ذکر این نکته ضروری است که نداشتن بیمه جریمه های سنگینی برای شما در پی خواهد داشت.

گام پنجم : تمرین مداوم روی جزئیات منوی فست فود

اگر شما قصد دارید که فست فودتان نماینده یک برند معروف و خاص باشد باید منوی شما نیز بر اساس انتخاب آن برند باشد، شما می توانید نمایندگی هر برندی را بر عهده بگیرید و قطعا برای شما مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت.

اما اگر می خواهید برای شروع فعالیتتان با نوی شخصی خود پیش بروید شما می توانید منو را برا اساس سلیقه خود و مواد اولیه ای که در اختیار دارید، انتخاب کنید. برای داشتن یک منوی جذاب باید تمرکزتان روی شناسایی ذائقه مشتری ها باشد و همچنین باید گروه هدف خود را به خوبی بشناسید زیرا داشتن یک منوی مناسب رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت و در نتیجه موجب افزایش مشتریان خواهد شد.

اگر شما منوی شخصی خود را داشته باشید و نماینده برندهای دیگر نباشید هزینه های کمتری برای شما به دنبال خواهد داشت زیرا شما مطابق با موادی که در دست دارید می توانید منو را انتخاب کنید.

برای انتخاب منو باید خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید.

سایت استیل ارمیا را می‌توان به عنوان یک بستر آنلاین و با صرفه در نظر گرفت که تمامی مشخصات محصولات ارائه شده اند علاوه بر آن که کارشناسان فروش نیز می توانند برای مشاوره تخصصی افراد را راهنمایی کنند، ضمن آنکه خدمات پس از فروش و گارانتی برای تمام افراد فراهم است بی جهت نیست که رضایت مشتریان همواره جلب میشود.

 

 

برچسب ها : , , , , ,

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب اخیر

فهرست