مراحل راه اندازی فست فود

بلاگ
بدون دیدگاه

مراحل راه اندازی فست فود

راه اندازی فست فود یکی از کسب و کارهای پر درآمد می باشد که این روزها طرفداران زیادی کسب کرده است. امروزه غذاهای فست فودی در میان مردم بسیار محبوب شده اند و خیلی از افراد علاقه زیادی به این نوع غذاها نشان می دهند. به همین دلیل راه اندازی فست فود می تواند یک ایده هوشمندانه و پر سود باشد.

یک مغازه فست فودی غذای مقرون به صرفه را در کمترین زمان ممکن به مشتریان می فروشد.. فست فودی شغلی محبوب در میان مردم است زیرا غذاهای خوشمزه را به روشی سریع و کم هزینه ارائه می دهد. یک کسب و کار فست فود باز کنید و وسیله ای مقرون به صرفه برای غذا خوردن، پرانرژی ماندن و احساس رضایت برای مردم فراهم نمایید. ما در این نوشتار اطلاعاتی را در ارتباط با راه اندازی فست فود گردآوری کرده ایم که با انجام این مراحل موفقیت شما در راه اندازی هر کسب و کاری تضمین می شود.

شرکت استیل ارمیا سابقه فعالیت ۱۵ ساله در کارنامه دارد که همواره با تولید ملزومات و تجهیزات فست فود و فودکورت توانسته رضایت صدها مشتری را نیز جلب نماید. ارائه خدمات پس از فروش و قیمت مقرون به صرفه برای تمامی مشتریان که ساکن شهرهای مختلف کشور هستند، کمک می‌کند بتوان از دغدغه های مختلف رها شد و شاهد خدمات پس از فروش قابل اطمینان نیز بود.

 

 

در این مقاله تصمیم داریم مراحل راه اندازی فست فود به صورت گام به گام را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید!

1 – برنامه ریزی دقیق برای شروع کار

اولین مرحله برای راه اندازی هر کسب و کاری این است که تمام جوانب را در نظر بگیرید و به صورت دقیق برنامه ریزی کنید. برای راه اندازی فست فود هم باید یک برنامه و طرح دقیق داشته باشید تا به موفقیت برسید.

یعنی ابتدا باید بازار هدف خود را مشخص کنید. سپس بدانید که قرار است در چه محلی فست فود خود را تاسیس کنید و آیا این مکان به مسیر های عبور مردم و مراکز خرید نزدیک است یا خیر؟ آیا این محل از نظر شرایط بهداشتی برای راه اندازی فست فود مناسب است؟ هزینه رهن و اجاره مغازه در این محل چقدر است؟ مکان راه اندازی فست فود اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چقدر به مراکز خرید و مکان های تفریحی، اداره ها، دانشگاه ها و مدارس نزدیک تر باشد احتمال موفقیت شما هم بیشتر خواهد شد.

موضوع مهم دیگر که پیش از راه اندازی فست فود باید به آن توجه داشته باشید انتخاب نام مناسب می باشد. انتخاب نام مناسب اهمیت زیادی دارد و می تواند توجه مشتریان را جلب نماید. بعد از این باید در خصوص منوی خود و خدماتی که قرار است ارائه دهید فکر کنید.

موضوعات مهم دیگری که باید برای ان ها برنامه ریزی کنید شامل تجهیزات مورد نیاز، تعداد کارکنان، دکوراسیون فست فود و… می باشد.

به عبارت کلی تر، شما باید کل مجموعه ای که قرار است راه اندازی کنید را با جزییات کامل روی کاغذ بیاورید و تمام جوانب آن را بسنجید. بعد از اینکه به طور کامل همه چیز را بررسی کردید، می توانید برای راه اندازی فست فود اقدام نمایید.

وجود یک برنامه کامل برای موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین ضروری است. این برنامه به شما کمک می کند تا ویژگی های کسب و کار خود را شناسایی کنید و برخی موارد ناشناخته ها را که موفقیت شما در گرو آن ها است را پیدا کنید. چند موضوع مهم که باید در زمان برنامه ریزی به آن توجه کنید به شرح زیراست:

2- هزینه های راه اندازی و جاری چقدر است؟

این هزینه ها شامل مواردی چون مکان راه اندازی رستوران ، تجهیزات آشپزی، غذا و مواد اولیه، نیروی کار، بیمه و بازاریابی نیاز دارد. هزینه راه اندازی رستوران با توجه به محله شما متغیر است.

توجه داشته باشید که برخی از هزینه های جاری مانند دستمزد  کارگر، بازاریابی، بیمه، تجهیزات آشپزی، اجاره ماهانه و خدمات آب و برق نیاز دارد. کارگرانی که سفارشات مشتری را قبول می کنند، غذا می پزند، غذا سرو می کنند و مرکز را تمیز می کنند نیز باید به صورت ماهانه پرداخت شوند. در برخی مواقع که فست فود وام دیافت کرده باشد قسط وام را هم باید پرداخت کند. بازار هدف شما کیست؟

بازار هدف افراد پرمشغله ای هستند که زمان یا انرژی لازم برای پختن غذا را ندارند. جوانان نیز به دلیل هزینه نسبتا پایین فست فود، مشتریان هدف  شما هستند.

3- نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟

انتخاب نام مناسب بسیارمهم و چالش برانگیز است. اگر قبلاً نامی را انتخاب نکرده اید و ایده ای برای آن ندارید می توانید با مجموعه ارمیا استیل ارتباط برقرار کنید و از آن ها در این باره مشاوره های لازم را دریافت کنید. هنگام انتخاب نام فست فود توصیه می کنیم تحقیقات لازم را انجام دهید. برای مثال  سابقه نام فست فود در منطقه شما که تکراری نباشد.

بهتر است که بدانید بعد از انتخاب نام مناسب برای فست فودی خود حتما آن را ثبت کنید.

4 – طی کردن مراحل قانونی برای دریافت مجوز

برای دریافت مجوز راه اندازی فست فود شما باید به اداره اصناف مراجعه نمایید. در ان جا تمام راهنمایی های لازم برای طی کردن مراحل قانونی راه اندازی این کسب و کار به شما ارائه خواهد شد.

برای دریافت مجوزها و طی کردن مراحل قانونی به چندین اداره مختلف ارجاع داده می شوید. یکی از این اداره ها، اداره بهداشت می باشد که در آن آزمایشات لازم درخصوص سلامتی و عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه از شما خواسته می شود. همچنین مکانی که قرار است فست فود خود را در آن راه اندازی کنید از نظر بهداشتی باید توسط این اداره تایید شود. همچنین اداره دارایی هم این مکان را از نظر پرداخت عوارض بررسی کرده و مراحل قانونی کار در این اداره انجام خواهد شد.

بعد از اینکه تمام مراحل مورد نیاز در اداره اصناف را طی کردید، چند دوره اموزشی فشرده برایتان برگذار می شود که در آن ها اطلاعاتی در خصوص بیمه و اهمیت آن، روابط عمومی و مشتری مداری، نکات بهداشتی، نکات ایمنی مثل خاموش کردن آتش و… به شما آموزش داده خواهد شد.

در صورتی که تمام این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید و هزینه های لازم را پرداخت نمایید، نهایتا جواز کسب قانونی راه اندازی فست فود را دریافت خواهید کرد.

5 – افتتاح حساب بانکی تجاری و تهیه دفتر حساب رسی روزانه

ثبت ورودی و خروجی مالی یکی از مهم ترین موارد برای هر کسب و کاری به شمار می رود. بنابراین شما باید یک حساب بانکی تجاری برای کسب و کار خود افتتاح کرده و آن را از تمام حساب های دیگر خود جدا کنید.

علاوه بر یک حساب تجاری، به یک دفتر حساب رسی روزانه هم نیاز دارید تا جزئیات مالی کسب و کار خود را به طور دقیق و روزانه در آن ثبت کنید. ثبت جزئیات هزینه و درآمد به شما کمک می کند از میزان سود و زیان کسب و کار خود با خبر شوید و تاثیر زیادی در پیشرفت کاری شما خواهد داشت. البته استفاده از نرم افزارهای مدیریت مالی هم یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در نظر داشته باشید.

استفاده از حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی جهت حفاظت ازدارایی‌های شخصی ضروری است بهتر است حساب بانکی خود را از حساب تجاری فست فود جدا کنید.

6 – اخذ قرارداد بیمه مناسب

تمام کسب و کارها و مشاغل مختلف باید برای اخذ قرارداد با یک بیمه مناسب اقدام نمایند. شما هم باید بیمه شغلی مناسبی داشته باشید تا در صورت بروز مشکلات مختلف با مشکل مواجه نشوید. همچنین شما باید تمام کارکنان خود را بیمه نمایید. چرا که بیمه نکردن کارکنان از نظر قانونی پیگرد و عواقب سنگینی دارد.

7 – کار کردن روی منو و جزییات آن

منوی غذایی فست فود و رستوران ها اصلی ترین مورد برای جلب رضایت مشتریان می باشد. اگر قرار است به عنوان نماینده برند خاصی فعالیت کنید، باید منوی غذایی خود را مطابق با همان برند تنظیم نمایید. اما اگر منوی غذایی شما شخصی باشد باید سعی کنید در کنار غذاهای مرسوم در میان تمام فست فودها، یک یا چند غذای خاص و منحصر به فرد هم ارائه دهید و از این طریق توجه مشتریان را جلب نمایید.

در صورتی که شما در قدم اول که برنامه ریزی بود بازار هدف را به صورت دقیق مشخص کرده باشید، میتوانید ذائقه مشتریان خود را شناسایی کرده و منوی غذایی خود را مطابق با آن تنظیم نمایید.

8 – پیدا کردن مشاور تجاری

اینکه شما یک مشاور موفق در کنار خود داشته باشید کمک بزرگی به موفقیت کسب و کارتان خواهد کرد. در واقع یک مشاور تجاری می تواند تمام نقاط ضعف شما را شناسایی کرده و در رفع آن ها به شما کمک کند. همچنین تجربه هایی که مشاور در اختیارتان قرار می دهد باعث می شود که شما مسیر درست تری برای راه اندازی یک کسب و کار موفق طی کنید.

9- کارکنان فست فود خود را مشخص کنید.

مهم است که پرسنل را فوراً استخدام کنید. شغل فست فودی به صندوقدار، آشپز خط، کارکنان نظافت، مدیر، کارشناس بازاریابی و حسابدار نیاز دارد. اگرچه صاحب کسب ‌و کار می‌تواند در ابتدای راه‌اندازی رستوران، وظایف بازاریابی، حسابداری و احتمالاً مدیریت را انجام دهد، اما فست فودی های بزرگ باید این نقش‌ها را به افراد دیگر محول کنند.

10- ثبت نام برای مالیات

همان طور که می دانیم شغل فست فودی جز مشاغل انتفاعی به حساب می آید و شما به عنوان فردی که این کسب و کار راه اندازی کرده اید باید مالیات پرداخت کنید که این مالیات به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم از شما دریافت می شود.

نمونه اول مالیاتی است که به درآمد شما تعلق می گیرد و برای پرداخت آن باید درآمد شما حد مشخصی که دولت تعیین کرده است برسد و به آن مالیات بر درآمد می گویند.

نمونه دوم مالیات بر ارزش افزوده است که از شخص مصرف کننده گرفته می شود و مطابق با ابلاغیه سازمان امور مالیاتی فست فود ها و تمامی مراکز تهیه غذای بیرو بر و کافی شاپ ها از این قاعده مستثنی هستند و حق دریافت این مالیات را ندارند.

ذکر نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم می تواند شما را در راه اندازی فست فود موفق کمک کند.

موفقیت در زمینه فست فود نیاز به تجربه و یک فرد کاردان دارد در صورتی که در این زمینه اطلاعات لازم ندارید می توانید از افرادی که زمینه این کسب و کار دارای چندین سال سابقه هستند کمک بگیرید و یا از یک تیم مجرب که در این زمینه فعالیت می کنند مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

نیروی کار قوی را استخدام کنید تا زمان آماده سازی غذا را به حداکثر برسانند.

سرعت کار در این شغل اهمیت بالایی دارد در صورتی که زمان آماده سازی غذا طول بکشد مشتری کلافه می شود و این امکان وجود دارد که از فست فودی شما دلزده شود و بار دیگر آن را انتخاب نکند.

سعی کنید کیفیت کار خود را افزایش دهید و غذاهایی را سرو کنید که در دیگر فست فودهای همجوار یافت نمی شود.

در انتخاب مواد اولیه غذایی وسواس به خرج دهید زیرا مردم به دنبال محیطی هستند که فست فودی سالم ارائه می دهد.

جادوی تبلیغات را دست کم نگیرید.

اگر در حال راه‌اندازی یک رستوران جدید هستید، باید حرف‌های خود را به گوش دیگران برسانید و مشتریان آینده خود را جذب کنید. تبلیغات اطلاعات اولیه در مورد رستوران شما را در اختیار دیگران قرار می دهد تا مشتریان احتمالی بدانند در کجا قرار دارید و چه نوع غذاهایی را سرو می کنید. تبلیغات موفق همچنین باید هیجانی باشد که فرد را به سمت مغازه شما بکشاند.

و در آخر بهتر است یک تامیین کننده برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود پیدا کنید تجهیزات آشپزخانه انواع مختلفی دارند که هر فست فود به آن نیاز دارد برای نمونه واحدهای سردخانه و تجهیزات آشپزی بسته به منوی غذایی خود، ممکن است به تجهیزات تخصصی مانند فر پیتزا انواع تاپینگ و گاز و …نیاز داشته باشید. اندازه و چیدمان آشپزخانه شما در انتخاب‌ تجهیزات شما تأثیر می‌گذارد

سخن پایانی

کسب و کارهای فست فود بسیار محبوب هستند. اکثر مردم حداقل هشت ساعت در روز کار می کنند. پس از اتمام روز کاری، سفر به خانه و انجام مسئولیت های اضافی، زمان کمی برای پختن غذا باقی می ماند دقیقاً به همین دلیل است که مشاغل فست فود محبوب و در حال رشد هستند زیرا می توانند با مراجعه به این مکان ها غذایی خوشمزه را با صرف هزینه مناسب با خانواده خود صرف کند.

سایت استیل ارمیا را می‌توان به عنوان یک بستر آنلاین و با صرفه در نظر گرفت که تمامی مشخصات محصولات ارائه شده اند علاوه بر آن که کارشناسان فروش نیز می توانند برای مشاوره تخصصی افراد را راهنمایی کنند، ضمن آنکه خدمات پس از فروش و گارانتی برای تمام افراد فراهم است بی جهت نیست که رضایت مشتریان همواره جلب میشود.

 

 

 

برچسب ها : , , , , , , , ,

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب اخیر

فهرست