هزینه راه اندازی تهیه غذا

هزینه راه اندازی تهیه غذا

راه اندازی تهیه غذا یکی از مشاغل پر سود است و تمام افرادی که در زمینه اشپزی مهارت داشته باشند می توانند روی این کسب و کار سرمایه گذاری کنند. اما برای موفقیت در این کسب و کار ابتدا باید تمام جوانب را در نظر بگیرید. شما باید هزینه هایی که برای راه اندازی این کسب و کار نیاز است را به طور دقیق برآورد نمایید و سپس در یک محل مناسب تهیه غذای خود را تاسیس نمایید.

در این مقاله سعی می کنیم تمام هزینه هایی که راه اندازی تهیه غذا نیاز است را دسته بندی کنیم تا با بررسی آن ها بتوانید میزان سرمایه مورد نیاز برای این کسب و کار را تخمین بزنید.

محل راه اندازی تهیه غذا

اولین چیزی که برای راه اندازی تهیه غذا نیاز دارید، یک آشپزخانه کوچک است که ظرفیت کافی برای قرار دادن تجهیزات مورد نیاز شما را داشته باشد. ماهیت تهیه غذا به این صورت است که ثبت سفارش مشتریان به صورت تلفنی انجام شده و سپس سفارش آن ها از طریق پیک به دستشان خواهد رسید. بنابراین شما به یک فضای بسیار بزرگ با دکوراسیون لوکس نیاز ندارید. البته شما می توانید در صورت امکان فضای بزرگ تری برای راه اندازی کسب و کار خود در نظر بگیرید و با قرار دادن چند میز و صندلی، امکان سرویس دهی به مشتریان به صورت حضوری را هم فراهم نمایید.

اینکه شما یک واحد تجاری کوچک اجاره کنید یا بخرید کاملا به میزان بودجه ای که در اختیار دارید بستگی خواهد داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که هزینه اجاره یا خرید واحد مسکونی در شهرهای مختلف و یا هر محله ای از شهر متفاوت خواهد بود.

به شما توصیه می کنیم تهیه غذای خود را در نزدیکی ادارات، شرکت های مختلف و دانشگاه ها تاسیس کنید. چرا که کارکنان چنین مراکزی بیشتر از هر کس دیگر به سفارش غذا نیاز دارند. اگر شما بتوانید یک یا چند شرکت را به عنوان مشتری ثابت خود جذب کنید و غذای روزانه پرسنل آن ها را تامین نمایید، می توانید از سود دهی کسب و کار خود اطمینان داشته باشید.

شرکت استیل ارمیا سابقه فعالیت ۱۵ ساله در کارنامه دارد که همواره با تولید ملزومات آشپزخانه صنعتی توانسته رضایت صدها مشتری را نیز جلب نماید. ارائه خدمات پس از فروش و قیمت مقرون به صرفه برای تمامی مشتریان که ساکن شهرهای مختلف کشور هستند، کمک می‌کند بتوان از دغدغه های مختلف رها شد و شاهد خدمات پس از فروش قابل اطمینان نیز بود.

 

هزینه مربوط به خرید تجهیزات

بعد از اینکه محل راه اندازی تهیه غذا مشخص شد، شما باید تجهیزات لازم برای این کار را تهیه نمایید. یک تهیه غذای معمولی و متوسط باید از تجهیزات زیر برخوردار باشد:

  • یخچال
  • گاز
  • دستگاه کباب زنی
  • سبد بزرگ آشپزی
  • دیگ بزرگ
  • قابلمه
  • بیشتر از ۳۰ سیخ کباب زنی در سایزهای مختلف
  • ملاقه و کفگیر
  • انواع چاقوها
  • دستگاه خمیرگیر برای کباب

در صورتی که تهیه غذای شما محل پذیرایی از مشتریان هم داشته باشد، به میز و صندلی هم نیاز خواهید داشت. هزینه هر کدام از وسایلی که گفتیم به برند و کیفیت آن ها بستگی دارد. اما توصیه ما به شما این است که از برندهای معتبر و شناخته شده خرید کنید که بعدها این تجهیزات کیفیت اولیه را از دست ندهند و شما مجبور به خرید مجدد ان ها نشوید.

 

هزینه مربوط به استخدام نیروی انسانی

هر تهیه غذا در صورتی می تواند به کار خود ادامه دهد و اصطلاحا سر پا بماند که حداقل روزی 100 پرس غذا به مشتریان خود تحویل دهد. در صورتی که سفارشات روزانه از این میزان کمتر باشد، ادامه فعالیت این کسب و کار توجیه اقتصادی نداشته و به هیچ عنوان به سوددهی و موفقیت نخواهید رسید.

برای تهیه حداقل 100 پرس غذا در روز به یک آشپز، دو کمک آشپز، پیک موتوری و یک اپراتور یا منشی برای پاسخگویی به تلفن نیاز است. در صورتی که مهارت های اشپزی شما خوب است و می توانید مشتریان را از غذا راضی نگه دارید، نیازی به استخدام اشپز نیست و خودتان می توانید این کار را به عهده بگیرید. اما اگر به عنوان سرمایه گذار فعالیت دارید و نمی خواهید در انجام کارها دخالتی دشته باشید، حتما باید یک آشپز با دستپخت خوب استخدام کنید. خوشبختانه در تهیه غذا برعکس رستوران به استخدام آشپز با مدرک بین المللی نیازی نیست و یک آشپز معمولی هم می تواند فعالیت داشته باشد.

دو کمک آشپز هم نیاز دارید که در آماده سازی غذا به اشپز کمک کرده و غذاها را به موقع بسته بندی کنند.

علاوه بر این موارد، شما به یک منشی نیاز دارید که به تلفن ها پاسخ داده و سفارشات مشتریان را به درستی ثبت نماید. منشی کسی است که مستقیما با مشتریان شما در ارتباط می باشد، بنابراین باید بسیار خوش برخورد و خوش اخلاق باشد و با صبر و حوصله سفارشات مشتریان را ثبت نماید.

بعد از ثبت سفارش مشتری و آماده سازی و بسته بندی آن، یک نفر باید سفارشات را به دست آن ها برساند. برای اینکار شما به حداقل دو پیک موتوری مورد اعتماد نیاز دارید که سفارشات را بدون هیچ کم و کاستی به دست مشتریان برسانند و هزینه آن ها را دریافت کنند. البته اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید و حجم سفارشات شما بالا نیست، وجود یک پیک موتوری هم کفایت می کند. پیک موتوری باید هر لحظه در دسترس باشد تا به محض آماده شدن سفارش مشتری، آن را تحویل دهد.

در صورتی که سفارش مشتری به موقع به او تحویل داده نشود، مشتری زمان زیادی را منتظر می ماند و در نهایت با یک غذای سرد مواجه خواهد شد. اما اگر از تحویل به موقع سفارشات و طعم و عطر خوب غذاها راضی باشند این احتمال وجود دارد که پذیرایی از جشن ها و مهمانی های خود را به شما بسپارند.

هزینه های مربوط به مواد اولیه

هزینه های مربوط به مواد اولیه بستگی به منوی غذایی شما دارد و جزو هزینه های جاری به شمار می رود. برای اطلاع از میزان دقیق مواد اولیه مورد نیاز باید منوی غذایی خود را مشخص کرده و سپس بر اساس حجم تقریبی سفارشات، مواد غذایی موردنیاز خود را خریداری نمایید. توجه داشته باشید که هر چقدر که از مواد تازه تری استفاده کنید رضایت مشتریان بیشتر خواهد شد.

سایت استیل ارمیا را می‌توان به عنوان یک بستر آنلاین و با صرفه در نظر گرفت که تمامی مشخصات محصولات ارائه شده اند علاوه بر آن که کارشناسان فروش نیز می توانند برای مشاوره تخصصی افراد را راهنمایی کنند، ضمن آنکه خدمات پس از فروش و گارانتی برای تمام افراد فراهم است بی جهت نیست که رضایت مشتریان همواره جلب میشود.

 

 

برچسب ها : , ,

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب اخیر

فهرست